RAJUK JIWA MENANTI PERMATA


kalau sesiapa penah menonton Semanis Kurma tentu pernah dngar tajuk ni.....
~ Rajuk Jiwa Menanti Permata ~
Kehadiran cahaya mata menjadi pelengkap kebahagiaan ibu dan ayah.
Bertuahlah bagi pasangan suami isteri
yang terus d kurniakan zuriat selepas berumah tangga.
 Namun tidak semua pasangan bernasib baik......
seperti diri ini.....
hampir 4 tahun aku mendirikan rumah tangga
namun belum da cahayamata....
sesungguhnya aku tidak pernah menyesal berkahwin muda ...
.mungkin da hikmah d sebalik semua dugaan ini.....
hakikatnya kehidupan kami suami isteri
terlalu sunyi_kami berdua
dambakan keriuhan dan gelak ketawa anak kecil
 dalam rumah ini ..........
hati mana yg tidak pernah tersentuh
setiap kali melihat org lain berpimpinan tangan dgn anak2
 mereka d
 shoppoing complex, playground, waterfall & d
mana2 saja kami
berada_gelagat mereka pasti mencuit hati ....
namun aku pasrah...
yang penting
 sabar, berusaha & berdoa ...........
d cni aku ingin berkongsi
amalan doa yang boleh d amalkan oleh pasangan suami isteri :-
^
^
  • Ayat 38, surah Al-Imran.
  • Ayat 89, surah Al-Anbiya.
 
Amalkan membaca kedua2 doa ini bersama dlm usaha untuk mendapt zuriat.
 Selain itu, berikhtiarlah dengan perkara2 yang d benarkan syarak. 
Suami isteri juga d nasihatkan supaya
memperbanyakkan sedekah, puasa sunat dan qiamullail
utk mendapt anugerah ALLAH S.W.Tyang hebat ini ......

bak kata prof. izi ..........renung2kan ..selamat beramal .........
permulaan nya d sni .......

Previous
This is the oldest page
8 Komentar untuk "RAJUK JIWA MENANTI PERMATA"

Thnaks dear..

InsyaAllah dengan usaha pasti akan ada hasilnya... ;) >>>Pesanan untuk diri jugak ;D

terjah entry pertama cik su^^

nice sharing :)

ku sgt phm lara hati mu. ku juge sama. :)

moga kasihnya rania akan muncul juga.. =)

sy pun pernah alami mcm ni sue.. jgn stress2 ye sue n bykkan berdoa.. InsyaAllah, ada rezeki sue.. sy doakan semoga hajat sue tercapai.. Amin.

datang jenguk + golek² tgk n3 pertama org,,hehee permulaan y sgt bagus.

SABAR YE SUE.. iNSYAaLLAH ADA REZEKI SUE NANTI...

tau x.. adk sy yg tgh koma skrg ni tu, 7 thn kawen, sampai skrg xda ank... dgn adik sy pun dah koma skrg, xtau la camne sue...

bila pikir sedih sgt... sy hrp sgt2 moga adik sy sedar n sihat... xkisahlah walau adik saya sihat dlm keadaan camna sekalipun.. janji dia sihat.... sy rindu nk tgk senyuman dia.. gelak rawa dia...

saya tahu sue paham apa yg sy alami skrg...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF